به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدی ری شهری در دیدار با رئیس و اعضای دادگستری و دادسراهای شهرستان ری افزود: همه افرادی که اکنون به عنوان نامزد انتخاباتی به تائید شورای محترم نگهبان رسیده اند، افراد صالحی هستند، اما فرد اصلح با فرد صالح تفاوت های بسیاری دارد، از این رو می بایست مردم، جدا از جو سازی های سیاسی و فضا سازی های موجود، شخصاً نامزد مورد نظر خود را برگزینند.

رئیس دانشکده علوم حدیث گفت: اسلام، می خواهد، آحاد جامعه اهل تشخیص بوده و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی از قدرت قضاوت صحیح برخوردار باشند و همه افراد در جامعه اسلامی می بایست با تامل و دقت، به تشخیص صحیح برسند و دنباله رو دیگران نباشند.

وی گفت: یکی از مشکلات بزرگ عصر حکومت حضرت علی علیه السلام، عدم قدرت تشخیص مردم در شناخت حق و باطل بود و همین هم باعث ضربه خوردن و شکست آن حکومت گردید.

رئیس دانشکده علوم حدیث، با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام گفت: میزان شناخت حق و باطل از یکدیگر، بزرگی شخصیت ها نیست، بلکه آنچه باعث شناخت اهل حق از اهل باطل می شود، خود حق و حقیقت است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: مردم می بایست از حوادث زمان صدر اسلام عبرت گرفته و حقیقتا تلاش کنند تا خودشان اهل تصمیم بوده و نامزد اصلح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی گفت: رای دادن نوعی قضاوت در عرصه سیاست است که می بایست در این مسئله به شدت مراقب بود تا انسان دچار لغزشگاه های فکری نشود.

آیت الله محمدی ری شهری، از هوی و هوس و تعلقات شخصی به عنوان برخی از لغزشگاه های فکری در حین تشخیص و قضاوت نامبرد و گفت: می بایست مراقب بود تا لغزشگاه های فکری انسان را به انتخاب غلط وادار نکند.

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام همچنین در این نشست، با تشکر از دست اندکاران دستگاه قضایی در شهرستان ری برای تلاش های صورت گرفته در مسیر ساماندهی مشکلات مردم این شهرستان، گفت: با توجه به ارزش بالای کار قضاوت در میان مردم و رسیدگی به امور قضایی مردم، این کار از مخاطرات بالایی نیز برخوردار و نیازمند کنترل و مراقبت زیاد است.

در این دیدار رئیس دادگستری شهرستان ری طی گزارشی، کاهش مشکلات مردم در مراجعه برای دادرسی، تسریع در رسیدگی به امور مراجعان و روند رو به رشد تکریم ارباب رجوع را از اولویت های کاری این سازمان عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا